Так, був дуже радий її побачити, ось
вона.
А тут ще ось яка
новина. Ні, не розповідь власне про Дмитра Донцова, а сайт, що його цікаво буде переглядати і на майбутнє.
Хоча... Може б нам почитати Донцова і Шептицького якось так паралельно? Маю на увазі
Михайла Канафоцького та
Юрія Никорака (
Сергій Квіт навряд долучиться). Намагаючись, як вдасться, зрозуміти різницю між націоналістом і християнським демократом. А був Шептцький саме християнським демократом?
Втім, чому б і не спробувати? Згадавши передовсім, що таке
Націоналізм Донцова, інтегральний (
українською і
російською для повноти картини) і що таке
націоналізм як такий. І підготувавши майданчик для обговорення. А ще - переглянувши кілька текстів:
перший,
другий,
третій і
четвертий.
А ще один текст я зацитую, бо дуже коротко, але дуже змістовно. Адже в публікації Юрія Никорака, як здається, така точка зору на інтегральний націоналізм не пролунала досить виразно.
Бібліографічне посилання: Касьянов Г.В. НАЦІОНАЛІЗМ ІНТЕГРАЛЬНИЙ [Електронний ресурс] // Енциклопедія історії України: Т. 7: Мі-О / Редкол.: В. А. Смолій (голова) та ін. НАН України. Інститут історії України. - К.: В-во "Наукова думка", 2010. - 728 с.: іл.. – Режим доступу: http://www.history.org.ua/?termin=Natsionalizm_intehralnyj (останній перегляд: 31.03.2019) Енциклопедія історії України ( Т. 7: Мі-О ) в електронній біблотеці
НАЦІОНАЛІЗМ ІНТЕГРАЛЬНИЙ
НАЦІОНАЛІЗМ ІНТЕГРАЛЬНИЙ. У сучасній істор., політологічній і соціологічній літературі термін "інтегральний націоналізм" вживається в 3-х значеннях: 1) як ідеологія і політ. рух, що виник наприкінці 19 – на поч. 20 ст. у Франції, осн. ідеологом якого був Ш.Морра; 2) як поняття, що охоплює радикально-націоналістичні, тоталітарні рухи в Європі в період між світ. війнами (Д ж.Армстронг); 3) як родове поняття для будь-якої форми націоналізму тоталітарного типу, включно з фашизмом і нацизмом (К.Гейз).
Франц. Н.і. вважається першою істор. формою цього типу націоналізму – відтворення його елементів у подібних ідеологіях і політ. рухах міжвоєн. періоду зазвичай характеризується як наслідування та копіювання. Найвизначнішими рисами франц. Н.і. були: соціальний патерналізм, нац. месіанізм, корпоративізм, культ "біологічного здоров'я" нації, колективізм, соціальний і політ. консерватизм, расизм та радикальний антисемітизм, суміш агресивності й оборонної риторики. Занепад франц. Н.і. збігається з падінням колабораціоністського режиму Віші наприкінці Другої світової війни.
Базовими характеристиками Н.і. як ідеології та політ. рухів періоду між двома світ. війнами вважається (Дж.Армстронг): віра в те, що нація є найвищою цінністю, якій мають підпорядковуватися всі ін. цінності та інтереси індивідів; апеляція до біологічної спорідненості, органічної єдності, містичного духу нації; ірраціоналізм, підпорядкування думки "інтуїтивно правильним" емоціям; культ харизматичного лідера-вождя та нац. еліти, які вважаються уособленням "волі нації"; культ дії, війни і насильства, які вважаються вираженням "вищої біологічної життєздатності" нації.
В ідеології укр. Н.і. були присутні всі ці риси, які змішувалися з елементами християн. доктрини і навіть з деякими ліберальними і демократ. принципами. Історичним уособленням Н.і. в укр. варіанті дослідники (Дж.Армстронг, І.Лисяк-Рудницький, О.Мотиль) вважали радикально-націоналістичні орг-ції, що діяли в еміграції та на західноукр. землях у 1920-х рр. і 1929 об'єдналися в Організацію українських націоналістів. Виразні доктринальні елементи Н.і. можна знайти в працях Д.Донцова, хоча його авторитет визнавали не всі фракції ОУН, що утворилися після розколів цієї орг-ції 1941 та 1954.
У незалежній Україні базові ідеологічні елементи Н.і. можна знайти в програмах праворадикальних, націоналістичних партій та об'єднань (Укр. нац. асамблея, Соціал-нац. партія, Укр. нац. самооборона, Орг-ція укр. націоналістів в Україні).
|
дата публікації: 2010 р.
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар